Få vores nyheder på mail

Kan mit gebis tåle det tyrkiske postevand?

Pressemeddelelse   •  Maj 31, 2017 08:13 CEST

Indholdet af en ”altanpakke” kan også nydes uden, at man har en bestilt et værelse med altan på sin ferie.

Årets travleste ferieperiode nærmer sig. Det betyder også ekstra travlhed hos kundeservice hos både rejsearrangører og flyselskaber. For selv om danskerne er nogle af de mest rejsevante i Europa, kan mange godt få brug for et godt råd, inden de sætter sig til rette i ferieflyet.

Det ved man alt om i airshoppen.dk, der er Spies’ flyvende taxfree-butik. Her tilbyder man ca. 1.200 varer – en af dem er en såkaldt altanpakke, der består af en flaske gin, fire tonicvand, peanuts og et spil kort – en pakke, der passer til en hyggestund på altanen.

- Vi blev kontaktet af en gæst, der skulle til Kreta. Han ville meget gerne bestille altanpakken til 99 kr. men var usikker: - Kan jeg købe den, når jeg ikke har bestilt et værelse med altan, spurgte han forsigtigt. Muligvis var det den samme gæst, der efter hjemkomst ønskede at returnere en lille radio, som han havde købt på flyet på vej til Grækenland. – Den dur ikke – på ferien talte den udelukkende et sprog, som jeg ikke forstod, fortæller kommunikationschef Torben Andersen i Spies og Thomas Cook Airlines.

En anden gæst udtrykte bekymring omkring det tyrkiske drikkevand. – Hvis jeg over natten lægger mit gebis i et glas med det lokale postevand, risikerer jeg så, at tandsættet tager skade, spurgte han i en mail.

Spies’ engelske søsterselskab, Thomas Cook, har også fået en del henvendelser, der har motioneret smilebåndet:

  • Vi bestilte en udflugt til et vandland, men ingen fortalte os, at vi selv skulle medbringe badetøj og håndklæder.
  • Det er dovent, at butiksejerne lukker om eftermiddagen i Puerto Vallarta – jeg havde ofte brug for at købe ting, mens der var ”siesta” – det skulle forbydes…
  • Ingen fortalte os, at der ville være fisk i vandet. Børnene blev bange.
  • Kataloget sagde: ”Ingen frisør på hotellet”. Vi er frisørelever, og vi tror, at personalet vidste det og lod os vente længere på service…
  • Min forlovede og jeg bad om separate enkeltmandssenge, men i stedet blev vi placeret i et værelse med en dobbeltseng. Nu holder vi jer ansvarlige og vil have erstatning for, at jeg blev gravid. Det var aldrig sket, hvis vi havde fået det værelse, som vi have bestilt.
  • Vi havde bestilt et dobbeltværelse men fik kun et enkelt værelse…
  • De skulle ikke tillade topløs solbadning. Det var meget distraherende for min mand, der bare ville slappe af.
  • Det tog os ni timer at flyve hjem fra Jamaica til England. Det tog kun amerikanerne tre timer at flyve hjem. Det virker uretfærdigt.
  • Selv om jeres katalog sagde, at køkkenet var fuldt udstyret, så var der ikke nogen æggedeler i skufferne.

Yderligere information: Kommunikationschef Torben Andersen, tlf. 40 59 47 00.

Spies er Danmarks største rejsearrangør. Selskabet indgår i den nordiske rejsekoncern Thomas Cook Northern Europe sammen med rejsearrangørerne Ving i Norge og Sverige, Tjäreborg i Finland samt hotelselskabet Resorts & Hotels, der bl.a. driver hotelkæderne Sunwing Family Resorts og Sunprime Hotels. Spies’ gæster flyver fortrinsvis med søsterselskabet Thomas Cook Airlines Scandinavia. Thomas Cook Group plc er noteret på Børsen i London og selskabets ca. 22.000 ansatte opererer i over 200 lande. Thomas Cook Group Airlines, der bl.a. tæller Condor i Tyskland, Thomas Cook Airlines i Storbritannien og Thomas Cook Airlines i Belgien, er med 90 moderne og miljøvenlige fly Europas 11. største flyselskab.